Завести власний гастробізнес на колесах не так вже й складно. Достатньо мати ідею, з усім іншим допоможе наш зрозумілий лікбез. BUD пояснює на пальцях, як перетворити фургон на бургерну або ще що, тим, хто без руля

Бюджет:
приблизно 900 000 грн.

Час від задумки до реалізації:
11 місяців

Трігери успіху:
смачна їжа, привабливий дизайн трака, ергономічність простору

Фургон
Без фургона далеко не заїдеш. Перш за все, тобі потрібний фургон або трак у робочому стані. Якщо у гаражі твого діда припаркувався забутий світом фургон, тобі пощастило. Якщо ж ні – доведеться купувати. Середня вартість досвідченого трака – 6000 $.

Ремонт
Нафарширувати фургон усім необхідним – пукнт номер два. Ремонтні та оздоблювальні роботи, включаючи роботу з утеплення, встановлення холодильників, витяжки та кондиціонера. Ну все, на такому фургоні вже можна перезимувати або не згоріти від спеки влітку, можна навіть затаритися продуктами, але ще не готувати їжу.

Техніка
Найголовніше – начинка трака. Те, без чого не приготуєш ані бургери, ані фалафель. Встановити безпечний 8-кВт генератор на газу, який живить електрикою всю кухню, холодильники, кондиціонер і витяжку. З неелектричного обладнання варто придбати поверхні для смаження, які працюють на газу. Потрібно знайти місце для двох 200 літрових баків – один з чистою водою, інший для зливу. Проточний нагрівач, щоб була і гаряча і холодна воді – теж мастхев! Усе, як вдома на кухні.

Документи
Етап, об який розбиваються сотні ідей. Але не твоя! Адже оформлення фуд-траків передбачає менше проблем та тяганини з документами, тож можеш видихнути. Зручність закусочної на колесах у тому, що вона не вимагає дозволу пожежних, як і санітарно-епідеміологічної служби. Подібні дозволи потрібні МАФам і видаються за адресою підприємства. Але яка адреса може бути у фургона?
Лайфхак: у податковій вкажи адресою підприємницької діяльності усе місто, Київ, наприклад. Інспектору нічого не залишиться, як дати «добро», тому що для пересувної кухні більше нічого і не напишеш.

Торгівля
Ось тут починається найцікавіше, адже варіацій на тему безліч. По-перше, потрібно обрати максимально людне місце: площі біля метро, зупинки, фудкорти. Ти просто приїжджаєш, паркуєшся, відкриваєш вікно та починаєш торгівлю. Варто звернути увагу на те, хто з фургонів вже припаркований. Якщо ти пропонуєш каву, то не треба приїжджати туди, де вже є парочка кава-траків, навпаки – краще припаркуватися біля фургону з бургерами.
Шлях номер два: сквери та парки. Тут усе вирішує місце: воно повинно бути видним та зручним, в ідеалі – з лавками поруч.
Ну й наше улюблене – фестивалі. Участь у фестах коштує від 500 до 2 000 грн в залежності від популярності фестивалю та унікальності твоєї пропозиції. Як правило, вхід на фестиваль – це не лише інструмент продажів, але й піар. Адже у такий спосіб про тебе дізнаються люди. На етапі переговорів з організаторами фестивалю варто розвідати, яка стріт-їжа буде представлена: якщо ти продаєш чорні бургери, а чорних бургерів на фестивалі вже вдосталь, краще пошукати бізнесу деінде.
З неочевидного – кейтерінг та доставка їжі. Перевага фудтрака у його мобільності та багатофункціональності: за бажанням ти можеш себе позиціонувати і як служба кейтерінга, і як доставка їжі.

Реклама
Не вкладаючи у бізнес, не отримаєш прибуток. Це закон. Якщо хочеш – підлості. Але без реклами нічого у тебе не вийде, навіть якщо ти готуєш найкращу у світі їжу. Тому рекомендуємо перші місяці проводити акції «купуєш 4 бургери – 5-й у подарунок», домовитися з блогерами про публікації з твоїми стравами, потрапити у TOП стрід-фуд оглядів у медіа з твоєю аудиторією.

Бухгалтерія
Як усе це порахувати та не облажатися? Бізнес-план – це раз. Хмарна технологія автоматизації виробництва – два. Подібна система слідкує за усім – від друкування чеків до складського обліку. Ти як власник бізнесу зможеш з будь-якої точки світу перевірити, скільки ж бургерів продали за останні дві години і скільки сиру замовили та у кого. Дуже зручно, особливо в сьогоднішніх стрімких реаліях. Коштує такий софт та його підтримка приблизно 1 000 грн на місяць.

Плани на майбутнє
Навіщо зупиняти фургон, який мчить по швидкісній трасі, у салоні грає інді-рок-музика, а за вікном змінюються чудові краєвиди? Правильно, нема чого. Не зупиняйся на досягнутому, відкривай один фуд-трак за іншим – так ти затримаєтеся довше на хвилі та зробиш собі репутацію гастро-стартапера.

Ну що, побачимося на Фестивалі вуличної їжі?:)